FAQ

Als het antwoord op je vraag niet te vinden is in onze veelgestelde vragen (FAQ), raden wij je aan om eerst de instructies te raadplegen. Als je daarna nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen voor verdere assistentie.

  • Ontvang geen e-mail
  • Activatiecode werkt niet
  • 3de WhatsApp gebruiker toevoegen lukt niet
  • Ontvang geen apps
  • Upload media lukt niet
  • Beheerder ontvangt notificaties, supporter niet
  • Feedback niet up-to-date
  • WhatsApp veilig (Privacy)

Ontvang geen e-mail

Wanneer stuurt PIA een e-mail naar jou, een van je supporters of beheerders?

  • Bij het verifiëren van je e-mailadres tijdens het opzetten van een Pia-account
  • Bij het inloggen met een pincode
  • Bij het ontvangen van een uitnodiging om supporter of beheerder te worden
  • Bij het ontvangen van een notificatie van een WhatsApp gebruiker

Indien je, je supporters of beheerders geen e-mails ontvangen, controleer dan de spamfilter en pas deze aan om e-mails afkomstig van servicebericht@interactieveassistent.nl toe te staan.

Activatiecode werkt niet

Werkt de activatiecode die je hebt ontvangen om een WhatsApp gebruiker toe te voegen aan je account niet, neem dan contact met ons op voor hulp.

3de WhatsApp gebruiker toevoegen lukt niet

Afnemers van de MijnPia Standaard service kunnen maximaal twee WhatsApp gebruikers koppelen aan hun account. Als je als professioneel of organisatie meerdere WhatsApp gebruikers wilt koppelen, raden wij je aan contact met ons op te nemen over de mogelijkheid om over te stappen naar MijnPIA Professional of een op maat gemaakte oplossing.

Ontvang geen apps

Inactief

De beheerder(s) kunnen een WhatsApp gebruiker tijdelijk deactiveren. Hierdoor zal de gebruiker geen apps meer kunnen ontvangen of versturen.

Gesprek is beëindigd

Pia en de gebruiker kunnen langere tijd een gesprek voeren via WhatsApp-berichten. Dit gesprek wordt beëindigd als de gebruiker gedurende 24 uur geen antwoord of bericht heeft gestuurd naar Pia. Pia kan een nieuw gesprek opstarten, als er een appje gepland staat om te worden verstuurd. Pia stuurt dan als eerst deze aankondiging.: “Klik op VERDER om een nieuw bericht te ontvangen” (lees verder).

Upload media lukt niet

Het bestand is te groot. Je hebt het maximaal aantal bestanden van 20 stuks geüpload.

Beheerder ontvangt notificaties, supporter niet

De supporter kan via een e-mail notificatie zijn/haar notificaties aan- of uitzetten. De beheerder kan dit tevens doen voor de desbetreffende supporter via MijnPia.nl. Is e-mail notificatie voor een supporter uitgezet, dan ontvangt de beheerder deze notificatie. Tenzij de notificatie naar een supportersgroep wordt gestuurd, dan ontvangt de beheerder geen notificatie en wordt ervan uitgegaan dat een van de andere groepsleden de notificatie opvolgen. Hebben alle groepsleden notificatie uitgezet, dan ontvangt  de beheerder wel deze notificatie.

Feedback niet up-to-date

Als de gebruiker verschillende antwoorden geeft op een vraag. Bijvoorbeeld: “wil je dat wij contact opnemen?” En de gebruiker antwoord eerst met “Nee” en vervolgens met “Ja” dan wordt dit antwoord aangepast in het dashboard. Antwoorden worden niet aangepast in het dashboard, zodra een supporter/beheerder aangeeft via email-notificatie het antwoord op een vraag te gaan opvolgen.

WhatsApp veilig (Privacy)

WhatsApp gebruiker (cliënt)

MijnPia is voor mensen die in hun dagelijks leven gebruikmaken van WhatsApp en akkoord zijn gegaan met de WhatsApp voorwaarden.

Berichten en gesprekken via WhatsApp zijn beveiligd met end-to-end encryptie vanaf de gebruiker tot MijnPia. De end-to-end encryptie zorgt ervoor dat WhatsApp geen toegang heeft tot de cryptografische sleutels die nodig zijn om het gesprek te ontcijferen.

Via MijnPIA.nl krijgt alleen de beheerder van een MijnPia.nl account toegang tot de gespreksgegevens van WhatsApp gebruikers die gekoppeld zijn aan zijn account.

Mantelzorgers & zorgverlener

Professionele zorgverleners en mantelzorgers communiceren NIET via WhatsApp met de WhatsApp gebruikers, maar kunnen zich op de hoogte stellen van de antwoorden/vragen via MijnPia.nl of ontvangen hiervan emailnotificaties.